piatok, 11. mája 2012

Dražovský kostolík a okolie

Už je to týždeň, čo som cestou z Topoľčian do Nitry prvý raz vystúpila na kopček nad obcou Dražovce. Doteraz som sa na kostolík, ktorý je dominantou  okolia nad obcou pozerala len z diaľky, vždy z nejakého dopravného prostriedku, v ktorom som práve cestovala. No už dlhšiu dobu som si plánovala, že sa tam konečne vyberiem. Cestou od mamy z Topoľčian (s medzizastávkou v Ludaniciach) do Nitry k sestre nastala konečne tá príležitosť.

Románsky kostolík sv. Michala archanjela pochádza z 11. storočia, ale toto obdobie je zachované už len v jeho základoch. Neskôr bol na nich postavený nový kostol. Celú históriu stavby sa dozviete na stránke Apsida.sk. 

Ku kostolíku sme sa vybrali so sestrou. Auto sme zaparkovali za poslednými domami v obci a pred nami bol strmý výstup na kopec, ktorý je vlastne výbežkom Tribečského pohoria. Od chrbta sa k nám blížila búrka, hromy sa striedali s bleskami a ja som mala aj trošičku strach, aby si nás tam hore nejaký blesk  nevybral za svoj cieľ. Preto sme sa ponáhľali a hore sme sa zdržali len na najnutnejšiu chvíľu. Odfotili sme kostol a niekoľko výhľadov do okolia a ponáhľali sme sa dolu.  Moje fotky z tohto miesta som si predstavovala ináč, ale aspoň v tom sme mali šťastie, že prvé kvapky dažďa nás zastihli až tesne pred príchodom k autu.

Takto sme videli kraj, keď sme sa obzreli za seba. Vpredu sú strechy dražovských domov a v pozadí je Nitra s hradom na kopci.

O chvíľu sa ukáže celá stavba kostola.

 






Výhľad do okolia ponúkal pohľad nielen na neďalekú Nitru, na Tribečské pohorie ale  aj do ďalekej doliny.




 A tu už kráčame znovu dole, lebo búrka je čoraz bližšie.


 








Aj napriek tomu, že z neba visel dážď a my sme sa ponáhľali, nenechala som si ujsť fotenie rastliniek, ktoré na kopci v hojnom počte rástli. Podľa mojich chabých znalostí by sa mohlo jednať o materinu dúšku.