streda, 29. júna 2011

Utopený hermelín

Nikdy som to nejedla, nikto mi doteraz o tom nehovoril, ako to chutí. Včera sme boli so synom na nákupe a do oka mu padli syry hermelín. Navrhol mi, či by sme si nemohli naložiť do oleja. Nenechala som sa dvakrát prehovárať, päť krabičiek týchto syrov sa vzápätí ocitlo v našom nákupnom vozíku.

Počas dňa mi syn mailom poslal recepty na spracovanie syra. Ani som ich nečítala, rovno som mu navrhla, aby to urobil on. Vraj si to dal kedysi v nejakej pivárni a že mu to vtedy chutilo. Tak si prispôsobil recept a použil tieto ingrediencie:

syr hermelín
cibuľa
cesnak
čierne korenie
nové korenie
bobkový list
olej  - olivový alebo slnečnicový

Očistená cibuľa a cesnak sa nakrájajú na tenké plátky, syr sa nakrája na menšie kúsky. Postupne sa striedavo dáva všetko do pohára a pridávajú sa korenia a bobkový list. Plne naložený pohár sa zaleje olejom. Môj syn robil dva poháre. Jeden zalial olivovým olejom a druhý slnečnicovým. Poháre uzavrel a vložil do chladničky.
Až na desať dní. Už sa neviem dočkať, kedy to budem môcť ochutnať.