sobota 11. júna 2011

Sobota bohatá na podujatia

K júnovej Bratislave už niekoľko rokov neodmysliteľne patria vodníci a napoleonskí vojaci. Medard sa oslavuje Medzinárodným festivalom vodníkov a súťažou vo varení rybacej polievky a obliehaniu Bratislavy napoleonskými vojskami  sa venuje podujatie, na ktorom sa pripomínajú udalosti  z roku 1809. Tento rok sa obe tieto podujatia stretli v jednom dni, práve dnes.

Vodnícku akciu odštartoval vodník Ferko na nábreží pred múzeom o pol jedenástej. Sprievod vodníkov a vodníčat sa vybral mestom a skončil na Hviezdoslavovom námestí. Po celé dopoludnie bolo v meste vidieť aj množstvo vojakov v dobových vojenských uniformách. Bolo počuť strieľanie z diel a mestom sa niesol pušný prach.

Okrem toho žilo dnešné mesto normálnu sobotu. Niektorí ľudia sa vybrali za nákupmi, iní do prírody, ďalší zase za športom. Na každom kroku ste mohli stretnúť nevesty a ženíchov, ktorí si vyberali zaujímavé miesta na svadobné fotografovanie. Sledujúc jeden mladomanželský pár som sa dostala až k Dómu,  pred ktorým už postávalo niekoľko ľudí s kyticami. Predpokladala som, že vo vnútri je svadba a ľudia pred kostolom sú čakajúci gratulanti. Aké bolo moje prekvapenie, keď  za mohutného vyzváňania zvonov vyšiel z kostola sprievod kňazov, na jeho konci s biskupom. Jednej pani, ktorá tam stála, som sa spýtala, čo sa v kostole udialo. Povedala mi, že boli naraz vysvätení štyria kňazi. Takže som sa okrajovo vyskytla na takej udalosti, ktorú som ešte za môjho života nezažila.

V meste som bola asi do druhej. Hlad a nenájdenie žiadneho miesta, kde by som si mohla odložiť bicykel a kúpiť si niečo k jedlu, ma prinútil ísť domov.  



Fotogaléria Festival vodníkov je TU


Fotogaléria Obliehanie Bratislavy je TU


Fotogéria Svadobná sobota je TU



Možno viete, možno neviete, ale moje fotografie z Bratislavy nájdete aj