pondelok, 3. januára 2011

Meno Daniela

Toto neskorovečerné  pojednanie berte prosím ako zábavku. Je 3. januára, kedy má meniny Daniela. Po celý deň som prijímala meninové blahoželania, za ktoré vám chcem aj  touto cestou ešte raz poďakovať.


Myslíte si, že to, aké meno dostane človek pri narodení, ovplyvní  jeho celý život? Na mojej prvej stránke som mala napísanú charakteristiku môjho mena. S presťahovaním stránky na iný portál tá charakteristika  mena zmizla. Tak som sa teda rozhodla, že niečo o mojom mene napíšem dnes. Tak trošku ma ka tomu podnietila  aj nedávna návšteva stránky KRUHY, kde som zase našla odkaz na inú, ktorá sa zaoberá výskytom jednotlivých mien vo svete.


Takže DANIELA

Kliknutím na obrázok
sa vám zväčší mapka sveta a na nej je rôznymi farbami znázornený výskyt tohto mena. Bohužiaľ, mapka nezohľadňuje iné podoby mena - napríklad tvar Danielle - tento tvar má už svoju vlastnú mapku. Naše malé Slovensko sa do štatistiky vôbec nedostalo, pritom si myslím, že výskyt mena Daniela tu je dosť častý.. 


Charakteristika mena Daniela


Ženské meno Daniela má hebrejský pôvod a v preklade znamená "boh je môj sudca". Nositeľky tohto na našom území bežne zaužívaného mena oslovujeme Danielka, Dani, Danka. (Presne takto oslovujú aj mňa.)
Daniely, ktoré majú meniny 3. januára, sú zdanlivo nenápadné ženy. Majú v sebe istú dvojtvárnosť založenú na zdržanlivosti a túžbe zviditeľniť sa. Hľadanie vlastného ja ich často vedie k uzavretiu sa do vnútorného sveta. Upozornia na seba tým, že idú svojou cestou. Daniely sa správajú rozumne a u mužov majú úspech. Ich relax je šport, prevažne plávanie. Životaschopnosť majú veľmi dobrú, umožňuje im dlho odolávať chorobám. Obľúbená farba týchto žien je modrá, ochranná rastlina medovka a ochranný kameň ametyst. 



Trošku iný výklad mena som našla na inej stránke.


Osobným číslom tohto mena je 1 - Vodca. Tieto ženy sú zvláštnym spojením jemnej a nežnej osobnosti s cieľavedomou a ekonomicky premýšľajúcou. Vedia sa meniť zo dňa na deň. Ak sme ich poznali ako starostlivé, utiahnuté a nežné žienky, môžeme byť po ďalšom stretnutí prekvapení ich rozhodnosťou, kritickým pohľadom na všetko okolo nich a najmä ich ochotou riskovať. Daniely vedia "kudy kam" a ako dosiahnuť úspech tou najkratšou cestou. Nemali by sa nikdy uspokojovať s podpriemerným miestom, potrebujú veľa práce, zodpovednosti, aktivity a zmien, aby sa mohli cítiť spokojne a vyrovnane.Toto meno je vhodné pre znamenia Panny, Raka, Býka, alebo Kozorožca a vhodnou farbou je modrá. 


Pamätám si, ako raz kolegyňa v mojom poslednom zamestnaní priniesla na lístočkoch každej charakteristiku jej mena. Mne priniesla práve túto. Pozdravujem, Cilka! 


Keďže k tejto téme nemám žiadnu fotodokumentáciu (svoj autoportrét si sem predsa nedám), niekde som kedysi objavila stránku, ktorá vygeneruje každé meno v hebrejskom jazyku. A keďže je Daniela hebrejského pôvodu, tak sa pozrite, ako to v tej hebrejčine vyzerá.


Určite sa nájdu viacerí, ktorí budete chcieť k tejto téme niečo povedať. Nech sa páči, poteším sa.